سیستم آموزشی در کشور کانادا
اگر میخواهید به کانادا مهاجرت کنید وگزینه مهاجرت از طریق تحصیل را انتخاب کرده اید پس در باره سرایط سیستم آموزشی کانادا تحقیق کنید این بلاگ مطالبی در این باره دارد
توضیحاتی درباره سیستم آموزشی در کشور کانادا :
وظیفه اداره و نظارت بر نظام های آموزشی در این کشور بر عهده بخش های استانی می باشد و بر این اساس نظام آموزشی نسبت به یک استان به استانی دیگر متفاوت می باشد . عموما نظام آموزشی به سه نظام تربیت ابتدایی ، دبیرستان ، و آموزش عالی ( دانشگاه ها ) تقسیم بندی می شود . آموزش این کشور تا سن ۱۶ سال ، اجباری می باشد ( البته استثناء که در ایالات انتاریو و نیوبرانزویک وجود دارد که در این ایالت ها آموزش تا ۱۸ سالگی اجباری می باشد ) و افرادی که تا سطح ۱۲ می باشند در مدرسه های ابتدایی و دبیرستان آموزش خواهند دید . مدرسه های خصوصی و فدرال در تمامی شهر های کشور کانادا وجود دارند و عموم مدرسه های ابتدایی و کالج های “عمومی” در صورتی که مقیم یا تبعه این کشور باشند به نوعی رایگان می باشند . آغاز شروع دوره تحصیلی در کانادا عموما از آخر ماه aug یا اوایل sep آغاز و تا اواخر یا نیمه june ادامه پیدا خواهد کرد . غالبا استان ها و حوزه سیستم پیش دبستانی جهت آماده سازی دانش آموزان دوره اول ابتدایی برنامه ریزی شده است . آموزش مقدماتی از سطح ۱ تا سطح ۶ یا ۸ را در بر می گیرد ، دانش آموزان دوره خود را تا درجه ۱۲ در دوره دوم ادامه خواهند داد . سکنه در این کشور بعد از اخذ دیپلم دوره ثانویه این امکان را دارند تا در دانشگاه ها و یا مدارس کانادا ادامه تحصیل نمایند .
منبع: موسسه حقوقی ملک پور
مهاجرت ,مهاجرت به کانادا,مهاجرت به کانادا از طریق کار, مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل,مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی, مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی, مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری,