حاضر نشدن زوجه در محضر در طلاق توافقی
4 ساله که جدا زندگی میکنیم همسرم به طلاق راضی نمیشه 2 ساله که تقاضای طلاق توافقی کردم و حکم طلاق توافقی صادر شد. من حکم و تسلیم محضر کردم ولی همسرم حاضر نمیشه برای طلاق. حتی از محضر احضاریه فرستاده شد ولی باز حاضر نشد. آیا من راه حلی دارم تاقبل از اینکه زمانم به پایان نرسیده؟؟؟چون همسرم هیچ جوره حاضر نیست بیاد برای طلاق. ممنون
ماده33- مدت اعتبار حکم طلاق شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رأی فرجامی یا انقضای مهلت فرجام خواهی است. هرگاه حکم طلاق از سوی زوجه به دفتر رسمی ازدواج و طلاق تسلیم شود، در صورتی که زوج ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ مراتب در دفترخانه حاضر نشود، سردفتر به زوجین ابلاغ می کند برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن در دفترخانه حاضر شوند. در صورت عدم حضور زوج و عدم اعلام عذر از سوی وی یا امتناع او از اجرای صیغه، صیغه طلاق جاری و ثبت می شود و مراتب به زوج ابلاغ می گردد. در صورت اعلام عذر از سوی زوج، یک نوبت دیگر به ترتیب مذکور از طرفین دعوت به عمل می آید. تبصره ـ دادگاه صادرکننده حکم طلاق باید در رأی صادرشده بر نمایندگی سردفتر در اجرای صیغه طلاق در صورت امتناع زوج تصریح کند.
منبع: سایت وکالت دادراه
طلاق,طلاق توافقی,مدارک ومراحل طلاق,هزینه طلاق,وکیل طلاق,مهریه در طلاق,نفقه در طلاق,جهیزیه در طلاق,حاضر نشدن زوجه در محضر در طلاق توافقی,